مس ، برنز ، تنگستن: ردیابی پیشرفت سریع کامپیوتر در اینترنت

مس ، برنز ، تنگستن: ردیابی پیشرفت سریع کامپیوتر در اینترنت

انتشار تنگستن سومین مرحله از پنج نقطه عطفی است که با راه اندازی کامل رایانه اینترنتی در اواخر سال 2020 به اوج خود می رسد.

< img src = "https://cdn-images-1.medium.com/max/426/1*F6x6IUb6NhCkSqY311k8-A.jpeg">

"رایانه اینترنتی به شدت به قدرت رمزنگاری متمایل است ، معرفی طرح های جدید که باعث شگفتی و حیرت شما خواهد شد. این قدرت WebAssembly را آزاد می کند. اینترنت را دوباره تصور می کند و ماهیت نرم افزار را دوباره تصور می کند. بنیاد DFINITY با تمرکز کامل در حال گسترش و ساخت رایانه اینترنتی به صورت مخفیانه است. DFINITY همیشه وسواس جنبه های بیرونی آنچه ممکن است داشت. تنگستن انتشار جزئیات مربوط به معماری و علم فنی رایانه اینترنتی و کد نرم افزاری آن را آغاز می کند. " - دومینیک ویلیامز ، بنیانگذار و دانشمند ارشد DFINITY

سه سال تحقیق و توسعه متمرکز منجر به پیشرفت مداوم برنامه انتشار عمومی رایانه اینترنتی شده است ، و الگویی جدید برای توسعه نرم افزار است. برای درک کامل دامنه این کار ، کمک می کند تا هر یک از این نسخه ها به عنوان اقدامی برای بازسازی دوره های قبلی محاسبات به شکل غیرمتمرکز در نظر گرفته شود.

این مجموعه با انتشار مس (بر اساس ترمینال) در نوامبر 2019 ، پس از انتشار برنز (وب دسکتاپ) در ژانویه گذشته ، و در حال حاضر در نسخه Tungsten (توسعه برنامه تلفن همراه) این ماه وارد می شود و رایانه اینترنتی را برای اولین بار برای توسعه دهندگان شخص ثالث باز می کند.

< bq> بیشتر بخوانید: رایانه اینترنتی از توسعه دهندگان شخص ثالث در تنگستن استقبال می کند

تنگستن (معروف به "شبکه توسعه دهندگان") سومین مرحله از پنج مرحله انتشار است که در نهایت رایانه اینترنتی در نهایت به عنوان یک برنامه افزودنی به اوج خود می رسد. اینترنت عمومی در اواخر امسال در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه به این نقطه رسیدیم… تعداد فزاینده ای از علاقه مندان به رایانه اینترنتی از آن زمان برای ساختن سیستم ها و خدمات قابل توجهی که بر روی رایانه اینترنتی اجرا می شود استفاده می کنند.

انتشار مس همچنین معرفی رسمی زبان Motoko را نشان می دهد. برخی از توسعه دهندگان تعجب می کردند که چرا یک زبان برنامه نویسی کاملاً جدید ضروری است. پاسخ کوتاه این است که Motoko-که توسط یک تیم DFINITY به رهبری Andreas Rossberg (همکار خالق WebAssembly) ایجاد شده است-زبانی است که برای ایجاد نرم افزارهای ضد دستکاری و باز کردن خدمات اینترنتی برای رایانه اینترنتی با استفاده از WebAssembly (Wasm) بهینه شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه توسعه دهندگان نرم افزار در رایانه اینترنتی بهتر می سازند

Motoko یک زبان مدرن است که برای توسعه دهندگانی که آشنایی اولیه با JavaScript ، Rust ، Swift ، TypeScript دارند طراحی شده است. ، C#، یا Java. (نسخه باز LinkedIn) که روی رایانه اینترنتی اجرا می شود.

دومینیک ویلیامز در انتشار برنز در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در ژانویه 2020.

به جای یک گره روی یک لپ تاپ ، برنز دارای یک شبکه ای از سرورها در یک مرکز داده مستقل در سوئیس با اجماع کامل و لایه های P2P/transport. به جای برنامه های ترمینال ، قوطی های ساخته شده با Bronze قسمت جلویی خود را ذخیره می کنند ، به این معنی که برنامه ها می توانند وضعیت خود را ذخیره کنندمنطقی ، و جلویی مستقیماً در یک قوطی. و به جای قوطی هایی که فقط از پایانه می توان آنها را فراخوانی کرد ، قوطی های برنز می توانند پیام هایی را برای یکدیگر ارسال کنند و الگوهای پیام رسانی بین قوطی را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند.

LinkedUp: پشت صحنه

LinkedUp: front-end

TUNGSTEN

تنگستن ، سومین نقطه عطف ، حتی مهمتر است قدم به جلو رایانه اینترنتی در حال حاضر در چندین مرکز داده در سراسر جهان اجرا می شود و به توسعه دهندگان و تیم های شخص ثالثی که با استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای توسعه دهنده شبکه در حال ساخت برنامه های کاربردی و سیستم های سازمانی هستند ، باز می شود.

برای انتشار تنگستن ، DFINITY CanCan را نشان می دهد ، یک جایگزین باز برای TikTok که نیست متعلق به یک شرکت دولتی یا دولتی است یا اداره می شود. CanCan با کمتر از 1000 خط کد ساخته شده است تا سادگی ساخت در رایانه اینترنتی را به نمایش بگذارد. (برای مثالهای بیشتری که نشان می دهد توسعه دهندگان چگونه می توانند برنامه ها را در رایانه اینترنتی بنویسند و به کار گیرند ، نتایج 48 ساعته داخلی Tungsten Hackathon را بررسی کنید.)

تنگستن به کامپیوتر اینترنت اجازه می دهد از وب دسکتاپ پرش کند. برنامه توسعه تلفن همراه ، و مفروضات رایج در مورد کامپیوترهای بلاک چین را به چالش می کشد.

برای دسترسی به شبکه توسعه دهندگان تنگستن رایانه اینترنتی در dfinity.org/tungsten درخواست دهید .

به توسعه دهندگان ما بپیوندید و شروع به ساختن در forum.dfinity.org کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد